חיפוש עובדים

למה כל בעל עסק מחפש עובדים כל כך הרבה זמן? הפערים בין חברות ההיי-טק שמפזרות כספים ומבטיחות ימי כיף לבין משרדים וחברות מן המניין רק הולכים ונהיים גדולים יותר. אז האם בכל זאת אפשר להפוך את חיפוש העובדים לקל יותר? בוודאי. האם זה פשוט? לא בהכרח. המשיכו לקרוא ותגלו איך עושים את זה נכון

השלב הראשון בתהליך חיפוש עובדים הוא להגדיר מה מחפשים: מה היקף הדרישה, מה הגיל הרצוי, איזה ניסיון נדרש, מהי ההסמכה הרלוונטית וכן הלאה. לכל מקצוע יש שורה ארוכה של תנאי סף שונים, לכן הגדרה שלהם היא קריטית לטובת חיפוש עובדים אפקטיבי.

עוד חשוב להעריך בקפידה כל אחד מהמועמדים כדי לקבוע את ההתאמה הטובה ביותר לארגון. ניתן לעשות זאת באמצעות שילוב של סקירת קורות חיים, ניתוח מכתבי המלצה וראיונות. רצוי שתהיה הבנה ברורה של הכישורים והניסיון הנדרשים לתפקיד, כמו גם את התרבות והערכים של הארגון, כדי שהמעסיק הפוטנציאלי יוכל להעריך היטב האם המועמד בכלל מתאים עבורו.

מה הקשר בין חיפוש עובדים לבין התרבות של החברה?

בנוסף להערכת הכישורים של המועמדים, חשוב גם לשקול האם הם יתאימו היטב לתרבות החברה. ניתן להעריך זאת באמצעות קורות החיים שלהם, מכתב כיסוי ואינטראקציות במהלך תהליך הראיון. לדוגמה, אם הארגון מעריך עבודת צוות ושיתוף פעולה, ייתכן שתרצה לחפש מועמדים שהפגינו את התכונות הללו בתפקידיהם הקודמים.

לאחר שמזהים איזה מועמדים הכי מתאימים לתפקיד, צריך להרחיב על ההצעה ולתקשר בבירור את תנאי ההעסקה. זה צריך לכלול מידע על תחומי אחריות העבודה, השכר וההטבות, וכל פרט רלוונטי אחר. כמו כן, חשוב להיות שקוף לגבי הציפיות והיעדים לתפקיד, כך שהעובד החדש יוכל לצאת לדרך ולתרום להצלחת הארגון.

בסופו של דבר, גיוס עובדים חדשים היא משימה קריטית שיכולה להיות בעלת השפעה גדולה על הצלחת הארגון. חשוב להעריך היטב את צרכי הארגון, לזהות את המקורות הטובים ביותר עבור מועמדים פוטנציאליים, ולהעריך ולבחור את ההתאמה הטובה ביותר לתפקיד. על ידי ביצוע שלבים אלה ותקשור ברור של תנאי ההעסקה, אתה יכול להבטיח שאתה מסוגל למשוך ולשמר כישרונות מובילים עבור הארגון שלך.

הקושי בחיפוש עבודה

מחפשי עובדים חייבים להכיר את הצד השני של המטבע: מה עובר על מי שמחפשים עבודה. הסיבה היא שאנשים רבים מוצאים את עצמם, בכל גיל, מחפשים עבודה ולא מתקבלים לאף משרה.

מדינת ישראל, בדומה לארצות הברית של אמריקה, היא מדינה תחרותית שבה כולם רוצים את הכל ומיד. רבות המשרות בהן התחרות על תפקיד אחד היא אדירה וקשה מאוד, בכל תחום. בין אם אנחנו מדברים על אמנות, על ההיי-טק ואפילו בעולם הרפואה – הביקוש עולה על ההיצע בהרבה.

חיפוש ארוך של עבודה יכול לערער את הביטחון האישי ובטח גם הביטחון הכלכלי, אך חשוב לזכור ברגעים אלו כי גם מרגעים כאלו יש מה ללמוד ואיך להרוויח. כאשר אתם מחפשים עבודה שווקו את עצמכם ברגישות, בהומור וצניעות. בצד של המעסיק, כדאי להתייחס באופן מכבד גם למועמדים שקורות החיים שלהם לא ממש מרשימים. באופן הזה שומרים על צניעות ומתמקדים במטרה: יצירת סביבה עבודה טובה ופורייה. בטווח הארוך, אלו בדיוק הדברים הקטנים שהופכים גם את התהליך של חיפוש עובדים לנעים יותר.

קחו בקלות ובהצלחה!

רוצים לקרוא גם על הדרך החכמה ביותר להשתמש ברשתות החברתיות? לחצו כאן


*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.