נטוורקינג ברשתות החברתיות

אתם לא צריכים שהצוות של סי וי פול יספר לכם את זה – אתם כבר יודעים שנטוורקינג הפכה מזמן לאחת המילים החמות בעולמות התעסוקה, הגיוס וחיפוש העבודה.

אם עד לא מזמן היה מקובל לחפש עבודה ועובדים בדרכים הישנות – דפי דרושים, אתרי דרושים וכו', הרי שכיום נעזרים מחפשי עבודה ומעסיקים במעגל החברים, הקולגות והמכרים.

סי וי פול מסבירים שנטוורוקינג, או בעברית – רישות עסקי, הינה גישה לפיה נעזרים במעגלים חברתיים ועסקיים, על מנת לקדם אינטרסים, שיתופי פעולה, רעיונות הזדמנויות ואף פיתוח מקצועי (הכולל גם חיפוש עבודה ו/או חיפוש עובדים). בין החברים ברשת נוצר אמון הדדי הן בפן האישי והן בפן המקצועי, המאפשר חיבור וקידום הדדיים.

כמקובל במקומות רבים, ההיכרות עם אחרים מקדמת לעיתים אינטרסים של הצדדים וכמו בתחומים רבים, החלה גישה זו לחלחל גם לעולם התעסוקה. כיום כבר מקובל לחלוטין לפנות למכרים, קולגות, מנהלים לשעבר, עובדים לשעבר ואף לעובדי ומנהלי חברות מתחרות בבקשת עזרה למציאת עבודה או בגיוס עובדים.

כפי שמציינת מנהלת צוות הגיוס של סי וי פול – "יצירת הרשת העסקית, הנטוורקינג, מתבצעת כיום ביתר קלות באמצעות הרשתות החברתיות והיא חיונית אף יותר מתמיד".

הרשת החברתית בה פעילות הנטוורקינג נפוצה ביותר הינה לינקדאין. לינקדאין (LinkedIn) – כשמה כן היא, רשת חברתית ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין חבריה. מטרתה העיקרית הינה יצירת רשת קשרים בין עובדים, מנהלים, ספקים ולקוחות, למטרת שיתוף ידע ושיתופי פעולה.

באמצעות הרשת אותה יוצר המשתמש, הוא נחשף למכריהם של חבריו, לדרגת קרבתם אליהם ולפרופיל התעסוקתי המלא שלהם. כך, יכול כל אחד, בקלות יתרה, למצוא עמיתים למקצוע (וגם מתחרים) וליצור עימם קשר ישיר למטרות שיתופי פעולה עסקיים, אך כמקובל היום גם לצרכי חיפוש עבודה, החלפת מקום עבודה או גיוס.

אם אתם מחפשים עבודה או עובדים – זה המקום האידיאלי עבורכם.

סי וי פול מסבירים שללא נטוורקינג יהיה מאוד קשה למצוא עבודה. בעיקר כשזה נוגע לתחום ההיטק. עולם ההייטק הישראלי מורכב מאנשים שמכירים כולם האחד את השני. קרדיט: canva

גם פייסבוק הינה אחת מהרשתות החברתיות בה ניתן לראות פעילות נטוורקינג, אם כי זהו לא ייעודה המקורי. ניתן להתחבר עם עמיתים לתחום העיסוק בעזרת קבוצות בהן חברים העוסקים באותו תחום או אף ליצור קשר דרך עמיתים למקצוע עם מכרים שלהם מאותו תחום עיסוק. רבים נוהגים להרחיב מראש את מעגל חבריהם ולהוסיף אליו עמיתים מאותו תחום מתוך מחשבה על העתיד, גם אם כרגע אין להם רצון בשיתוף פעולה או צורך בסיוע מאותם עמיתים. נכון, לכאורה נראה כי יצירת קשרים מסוג זה הינה אינטרסנטית לחלוטין בבסיסה, אך זוהי גישה מקובלת הנעשית לרוב באופן הדדי.

צוות יועצי הגיוס של סי וי פול מציין כי כיום, בעידן הקורונה, בו כמות מבקשי העבודה גבוהה כל כך, נוצר קושי רב במציאת עבודה. כמו כן, ישנו קושי גם עבור מגייסי העובדים בתקופת הקורונה, המקבלים כמויות רבות של פניות לכל משרה שמפרסמים ונאלצים לבזבז זמן יקר בסינון המועמדים הרלוונטיים.

לסיכום – ישנן דרכים רבות למציאת עבודה ולגיוס עובדים כיום, בתוכן ניתן למצוא אפילו את אינסטגרם או יוטיוב, אך באמצעות נטוורקינג ופנייה ישירה לעמיתים ניתן להצליח בקלות יתרה ליצור קשרים עם האנשים הנכונים, קשרים המבוססים על אמון הנובע מהיכרות ישירה או עקיפה.


*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

2 תגובות בנושא “נטוורקינג ברשתות החברתיות

התגובות סגורות.